Przebieg zajęć

  1. Zaproszenie młodzieży.
  2. Uczestnicy quizu (trzy dziewczyny i trzech chłopców) zasiadają na wyznaczonych miejscach. Dziewczyny naprzeciwko chłopców. Pośrodku ustawia się osoba prowadząca, która zadaje uczestnikom pytania. Publiczność, w liczbie 10 dziewcząt i 10 chłopców, ma możliwość aktywnego udziału i wpływu na punktację drużyn poprzez głosowanie. W jury zasiada 1 dziewczyna, 1 chłopiec i 1 wychowawca.
  3. Zasady gry:
    - osoba prowadząca zadaje pytania obu drużynom,
    - najwyżej punktowana jest odpowiedź najbardziej interesująca,
    - pierwszeństwo odpowiedzi raz należy do jednej drużyny, na kolejne pytanie do drugiej drużyny,
    - punkty w skali od 1 do 3 przyznaje jury za każdą odpowiedź,
    - widownia ma prawo oddania 1 głosu dla 1 drużyny (1 punkt przyznany drużynie z największą ilością głosów widowni, jeśli okaże się remis ponawiane jest głosowanie widowni, jeśli widownia odda jednakową liczbę głosów obu drużynom dodawane są głosy jury),
    - prowadzący zapisuje punktację na tablicy.
  4. Prowadzący wita wszystkich, przedstawia jury oraz członków drużyn. Wyjaśnia zasady zabawy.
    Pięknie witam wszystkich tu zgromadzonych. Spotykamy się, aby świętować nadchodzący „Dzień Kobiet”. Za moment będziecie świadkami szukania odpowiedzi na dręczące od wieków pytanie czy „Kobiety są z Wenus, a Mężczyźni z Marsa?”. Te oto dwie drużyny w składzie:
    -drużyna żeńska:
    1)
    2)
    3)
    - drużyna męska:
    1)
    2)
    3)
    Ich zmagania oceniać będzie jury w składzie:
    1)
    2)
    3)
    Wyjaśnię krótko zasady gry:
    - ja zadaje pytania obu drużynom, odpowiedź należy dokładnie uzasadnić im ciekawsza odpowiedź, tym wyższa nota,
    - pierwszeństwo odpowiedzi raz należy do jednej drużyny, na kolejne pytanie do drugiej drużyny,
    - punkty dla drużyny w skali od 1 do 3 przyznaje jury za każdą odpowiedź,
    - widownia ma prawo oddania 1 głosu dla 1 drużyny (1 punkt przyznany drużynie z największą ilością głosów widowni, jeśli okaże się remis ponawiane jest głosowanie widowni, jeśli widownia odda jednakową liczbę głosów obu drużynom dodawane są głosy jury),
    - ja będę notować punktację na tablicy.
    Zatem przechodzę do pierwszego pytania...

  5. Prowadzący zadaje pytania:
    1. Czy sztuka kompromisu jest podstawą udanego związku?
    2. Czy uczucie zazdrości świadczy o braku zaufania do partnera?
    3. Dla kogo staramy się wyglądać atrakcyjnie i dlaczego?
    4. Czy płeć determinuje gust i wyczucie smaku?
    5. Czy prawdą jest, że kobiety zazwyczaj kierują się względami estetycznymi, a mężczyźni praktycznymi?
    6. On i ona w pracy. Czy kariera zawodowa jest tak samo ważna dla kobiety, jak dla mężczyzny?
    7. Która płeć może sobie pozwolić na ambicje zawodowe, a która ma dbać o dom?
    8. Czy mężczyźni boją się ambitnych kobiet?
    9. Która płeć bardziej dba o swój wygląd?
    10. Czy krytykować wygląd partnera czy raczej zręcznie omijać ten temat?
    11. Czy kochamy wygląd czy "zawartość" człowieka?
    Za każde pytanie każdy juror przyznaje punkt wybranej drużynie. Prowadzący zapisuje punkty na tablicy.
  6. Prowadzący zarządza głosowanie publiczności. Wyjaśnia zasady głosowania.
    Teraz publiczność może przyznać punkt jednej drużynie. Każdy z was ma dwie karteczki z kolorami drużyn. Drużyna żeńska to kolor czerwony, drużyna męska – niebieski. Do koszyka wrzuca ten kolor, jakiej drużynie przyznaje punkt. Ta drużyna, która uzbiera najwięcej głosów publiczności otrzymuje 1 punkt.
    Prowadzący podlicza szybko głosy i ogłasza wynik głosowania, zapisując punkt odpowiedniej drużynie.
  7. Prowadzący podlicza punkty na tablicy z punktacją. W przypadku remisu ponawiane jest głosowanie widowni, jeśli widownia odda jednakową liczbę głosów obu drużynom, jury dodaje swoje głosy i znów przyznawany jest 1 punkt drużynie, która otrzymała największą liczbę głosów.
  8. Ogłoszenie wyników.
  9. Wręczenie nagród zwycięskiej drużynie, przegrana otrzymuje nagrody pocieszenia. W nagrodę zwycięzcy otrzymują bilety do kina „Syrena” w Jaśle. Natomiast drużynie, której nie udało się zwyciężyć wręczone są plakaty i czekolady na pocieszenie.
  10. Wybrani chłopcy wręczają kwiateki i karteczki ze znaczeniem imion wyznaczonej wcześniej dziewczynie, składając przy tym życzenia z okazji Dnia Kobiet. W tle słychać młodzieżową muzykę rozrywkową.

    Na zakończenie pragnę złożyć wszystkim Kobietom obecnym na tej sali, moc gorących życzeń, spełnienia marzeń, zwłaszcza tych najskrytszych z okazji Dnia Kobiet, przyjmijcie również kwiat jako symbol kobiecego piękna. Otrzymacie również karteczki ze znaczeniami waszych imion, proszę potraktujcie to z pewną dozą humoru i wspaniałej zabawy.
    Dziękuję wszystkim za wspólnie spędzony czas.

  11. Zakończenie spotkania.